Monday, December 27, 2010

Why Wont Mt Dvr Delete Recordings

code


Sommerso dalla neve, ho passato il tempo leggendo il bel libretto di Roger Bagnall, Early Christian Books in Egypt ("Libri proto-cristiani in Egitto"). In passato ho gia' parlato della posizione decisa che Bagnall, uno dei papirologi piu' eminenti, prende contro la tendenza ad assegnare datazioni estremamente basse ai papiri del Nuovo Testamento.
Nell'ultimo capitolo del libro, Bagnall si occupa di uno dei "misteri" piu' classici della storia antica, il passaggio, avvenuto apparentemente fra il II e il VI secolo della nostra era, dal rotolo al codice. Tradizionalmente, i libri antichi avevano tutti il formato del rotolo, scritto solo su di un lato e che doveva essere srotolato per essere letto. A cominciare dalla fine del I e poi sempre di piu' nei secoli successivi, si cominciano a trovare libri in forma di "codice", vale a dire il "quaderno" che ormai e' diventato per noi sinonimo di "libro". La grande maggioranza dei libri cristiani sono in effetti codici e da qui e' nata l'ipotesi che fossero stati proprio i cristiani a inventare questo nuovo fomato o, quanto meno, a portarlo al successo quando il mondo mediterraneo divenne cristiano nella tarda antichita'.
Devo confessare che questa versione the story was that I knew, too, repeated what it 'in all the manuals and treatises that read if you stay in the circle a little' self-studies on early Christianity. Bagnall comes from outside and brings a breath of fresh air. First, he points out that from the second to fourth century Christian texts are only one third of the codes we possess: it is always a significant percentage, but certainly not the majority. If you look, however, the genre of the books preserved in the form of code, there is something special: it is not for the most part 'of classical and literary, but medical textbooks, music, astronomy, magic ... Bagnall
I think is right when he concludes that the transition from roll to the code to be considered far more 'than a change of format, but it also requires a radical change in the design and use of books and reading. The roll was appropriate for the reading public much like greek-Roman aristocracy, while the code seems to be designed for a more 'personal, almost private. The code 'more' suitable to the activity 'exegesis of those who must have eye at the same time more' different steps, but it 's also done for those who are not' interested in a continuous reading and community. It 's not a case, I would add that the documentary papyri we reveal how, in antiquity', the custom of Christians with the Bible is very limited when you go beyond the restricted circles of theologians or those who organized the liturgy.

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