Friday, February 4, 2011

Paint Colour Combinations For Metal

Holy Innocents


Uno dei piu' terribili episodi evangelici si trova nel capitolo 2 di Matteo, subito dopo la visita dei Magi al neonato Gesu'. Il racconto si e' concluso con l'adorazione e l'offerta dei doni, ma i Magi stessi hanno portato con loro i semi della tragedia, perche' hanno involontariamente messo Erode al corrente della nascita di un rivale. Nei vv. 16-18 si consuma il dramma perche' Erode, deciso a eliminare Gesu', ordina l'uccisione di tutti i bambini che abbiano due anni o meno nella zona di Betlemme: "fortunatamente" la sacra famiglia si e' gia' messa in salvo in Egitto su indicazione di un angelo apparso a Giuseppe.
L'avverbio della frase previous 'in quotes' cause, with careful consideration, the implications raised by this story regarding the relationship between God and evil are enormous. Luz, in his commentary, says the problem appears not to have even touched the author of Matthew, but that 's only partly true. In fact, like many other events of the first two chapters of the Gospel, this one 'accompanied by his good biblical quotation and its "fulfillment formula" (vv. 17-18). However, if in other cases (for example, v. 15 and v. 23) and the formula 'introduced by a conjunction final, in this case we have a simple tote ("then"), as if the author wanted avvesse emphasize that the event and the prophecy match almost unintentionally. In any event, Luz is right when he observes that "God save her son at the expense of innocent people."
The problem of theodicy is not 'escaped the commentators here and repulsive solutions are wasted. There 'who tries to blame the kids (John Chrysostom were all sinners and therefore nothing wrong with that) and there' who, as Gundry in his commentary, does serve to blame these poor people connected with the refusal of Herod and all Jews to recognize the Messiah 'Jesus' (with the perverse link between this step and Mt 27:25). The most 'popular (and which has given rise to the commemoration of 28 December) and' but 'that which binds the children to terrible logica della morte sacrificale di Cristo: ancora Luz cita un sermone di Leone Magno che ricorda come ai Santi Innocenti sia stato concesso il (dubbio) "privilegio" di condividere la sofferenza di Cristo. Non e' nemmeno il caso di stare a spiegare quali danni abbia causato, in tempi piu' o meno recenti, il fatto di aver diffuso e coltivato questa e altre interpretazioni sacrificali delle sofferenze umane, soprattutto quando si tratta di quelle di bambini.

0 comments:

Post a Comment